Програми за училища
Програмата “Бъдещи изследователи” (FEP) е базирана върху STEAM образование, което включва Наука (Science), Технология (Technology), Инженерство (Engineering), Изкуство (Art) и Математика (Math). Децата работят по научни теми по уникален начин чрез активности, базирани върху космически казуси, а учителите внедряват заниманията в класната стая или в извънкласни дейности. Занятията развиват някои важни умения като общуване на чужд език, математическа и научна компетентност, дигитални умения, инициативност и предприемачество и други.
Какво предлага програмата “Бъдещи изследователи”?
- Подходяща за деца от 11 до 15 г. като в нея могат да участват училища и школи;
- По време на занятията се използват напълно безплатно пълен комплект НАСА-изготвени учебни материали и видеа за всяка тема, които получавате от Space Camp Turkey;
- Посещение на седмицата посветена на програмата в космическия лагер, в Измир, през която децата да представят проектите си и да се запознаят с малки и големи съмишленици, в лицето на ученици от цял свят, световно известни учени, изследователи и лектори.
Всяка тема се разглежда в рамките на 4 занятия (по 1 на седмица):
Седмица 1: Видеоконференция (30 мин)
Седмица 2: Изработване/проектиране на решения (45 мин)
Седмица 3: Учениците продължават с работата по темата (45 мин)
Седмица 4: Презентиране на проектите пред експерта (30 мин);
Теми в програмата “Бъдещи изследователи”:
- Емблема на мисията (Mission Patch)
- Играчки в космоса (Toys in Space)
- Ваканция в Слънчевата система (Solar System Vacation)
- Живот и работа в космоса (Living and Working in Space)
- Хора на Марс (Humans to Mars)
- Ловци на планети (Planet Hunters)
- Загадъчни посланици (Mysterious Messengers)
- Космически боклук (Space Junk)
- Електромагнитен спектър (Electromagnetic Spectrum)
- Невидими следи (Invisible Footprints)
Какво ви е необходимо, за да се включите?
Участието в дистанционната програма “Бъдещи изследователи” е напълно безплатно. За да участвате трябва да осигурите:
- Учител – координатор и фасилитатор на програмата (необходимо е да владее английски език на работно ниво)
- Ученици – от 10 до 30 деца, на възраст 11-15 години (необходимо е да владеят английски език на работно ниво)
- Техника за осъществяване на видео връзка – компютър, проектор, уеб камера и микрофон (препоръчително)
- Между 5 и 15 ученика и учител, който преминавайки конкурса за есе/видео есе да посетят лагера в седмицата посветена на програмата, за да покажат проектите си.
Учениците и учителите, вземат участие в Научния панаир в рамките на седмицата посветена на програмата в летния лагер Space Camp Turkey (18 – 24 август 2024 г.). Лагерът е за ученици от 11 до 15 години, а участието е след класиране в официалния конкурс за есе на Център за творческо обучение и след заплащане на такса.
Програма “Бъдещи изследователи” развива 8 основни умения:
- Общуване на роден език – Слушане, говорене, четене и писане, способността за пълно изразяване на идеите чрез говорене и писане на родния език.
- Общуване на чужд език – Освен комуникация на чужд език програмата възпитава също междукултурно разбирателство и способност у учениците да разбират и да се изразяват на английски език.
- Математическа компетентност и основни умения в науката и технологията – Способността да се прилага математическо и научно мислене, за да се решават ежедневни проблеми.
- Дигитални умения – Уверено и критично използване на технологиите.
- Да се научим да учим – Способността на ученика да учи сам или в група.
- Социални и граждански компетенции – Учениците да станат много по-активни и продуктивни членове на демократичното общество.
- Усещане за инициативност и предприемачество – Способността да превърнем идеите си в реалност, използвайки творчество и иновации, планиране и управляване на нови проекти.
- Културна осведоменост и изразяване – Изучаване и оценяване на различни идеи и различни начини на изразяване (чрез музика, изкуства, литература и визуални средства).
Тези ключови умения са взаимосвързани и включват критично мислене, творчество, инициативност, решаване на проблеми, оценка на риск, вземане на решения и конструктивно управление на чувствата.